Warastra Tegese

tegese tembung:nyawegakaken,jawata,durandara,kori seketheng,roya denawa,madal,warastra,kangkrak kroda,magas,pangajab,mentar

Daftar Isi

1. tegese tembung:nyawegakaken,jawata,durandara,kori seketheng,roya denawa,madal,warastra,kangkrak kroda,magas,pangajab,mentar


jawata= dewa
magas= nugel


2. astra,bana,jemparing,naraca,sara,lan warastra minangka dasarnamane


dasanamane panah.

Dasanama panah: jemparing, warastra, naraca, sara, astra, bana, braja, margana, sayaka.


3. Angkawijaya karanjap ing warastra, tatunipun prasasat arangTegese tembung sing dicetak kandel, yaiku tatune ....a. arang-arangb. amba bangetc. kerep bangetd. sethithikTOLONG BANTU JAWAB KK​


Jawaban:

Tatune prasasat arang tegese C. Kerep banget

Penjelasan:

Semoga bermanfaat n membantu


4. 1.Ing jagading sastra Jawa gagrag anyar, geguritan kang sepisanan lahir taun ….Pilih salah satu:a. 1961b. 1951c. 19412.Geguritan kang sepisanan wujude …. Pilih salah satu:a. sonetab. tragedhic. baladhad. komedi3.Geguritan sepisanan ing Indonesia judhule …. Pilih salah satu:a. Kowe Wis Legab. Pangajabc. Dayaning Sastrad. Anakku4.Kang ngarang geguritan sepisanan yaiku …. Pilih salah satu:a. Ani Sumarnob. Subagya INc. R. Intoyod. Suripan Sadi Hutomo5.Gatekna geguritan iki kanggo mangsuli pitakonan ing ngisor iki!KEMBANG MAWAR Dening: Bangkit Irmanudin BahriMawar semburat abangMekrok ngganda arum wanci esukGandane ngundang sengseme si kumbangRina-wengi tansah kabujukEling awake mawar kebak eriPucuking eri lincip ngemu wisa mandiNing si kumbang datan kariKurang begjane awak si kumbang nandhang kacilakanSurya angslup nyabarake dayaning mawarTansaya kekes miber katiuping baratMawar tanpa daya mung kari wisaAmpuhing wisa kacecep lawaran mring kumbangKumbang kekejer kebak eri lir sang Bhisma nyandhang warastra Ponorogo, 6 November 2012Tembung “abang branang” sajrone geguritan kembang mawar kasebut klebu jinise basa rinengga ….Pilih salah satu:a. tembung garbab. tembung sarojac. tembung dasanamad. tembung entar​


Jawaban:

1.B.1951

2.B tragedi

3.C dayaning sastra

4 A ani sumarno

5 C temung dasanama

penjelasan:

maaf kalo salah


5. 11. Jenenge keris yen ana ing pedhalangan gagrag Sala sinebut Kiai Jalak uga diarani .... a. Warastra b. Aji Kalalupa c. Kiai Kaladete d. Nacarabala​


D.nacarabal

Penjelasan:

maaf ya jika salah

semoga membantu


6. Karna iku klebu drajating manungsasetengah dewa kang diarania. Warastrab. Wasuc. Kaladeted. Kuntawijayadanu​


d. Kuntawijayadanu. semoga menjadi

Jawaban:

d. Kuntawijayadanu​

Penjelasan:

maaf kalau salah

saya bkn ikutan jawabanya tapi saya baca buku


7. Perang Alah. Sekolah ki nggo apa. Ora ana gunane coba pikiren, sesuk yen lulus apa ya njur kepenak uripmu, entuk gawean, enthuk dhuwit akeh? Mbel ra mungkin. Kandhane Darson karo lambene menjab-menjeb. Jan-jane jenenge asli Darsana, nanging kanca-kancane ing dalan marabi Darson. Dhasar bocah rada mbejujag, dheweke seneng wae diceluk Darson. Mahendra krungu omonge Darson mung meneng, pojok batine sethitik ya ngakoni bener. Nanging kaya ana rasa kang kurang srek ing atine. Dheweke ora bisa kumecap. Dikrubung bocah-bocah mbejujag sing omongane pating creblung. Awake gemeter, Perang tandhing ing batine, ana karep nerusake sekolah. Nanging yen ngelingi kahanane wong tuwane atine mbenerke omongane Darson. Dheweke mesakake banget Simboke lan Bapake, wongtuwane sakloron mung buruh tani. Pametune ora mesthi. Kamangka kudu ngragati bocah loro MahIndra lan Adhine. Maharani sing saiki wis kelas enem SD. Meruhi Mahendra mung meneng. Darson seneng atine. Panganggep omongane ditampa Mahendra. Dhewe mbacutke clathu. ”Piye Ndra, bener ta. Kandhaku? Luwih becik kowe nyambut gawe ngewangi wong tuwamu. Apa ora mesakake wong tuwamu? Wis saiki kowe melu aku. Nyambut gawe gampang bayare lumayan. Ya ora Pri?” Darson nyawang Jupri. Nom-noman kuru rambute brindhil, mbenerke. ”Iya. Ndra, ora angel-angel dhuwit akeh. Santai. Wis melu wae”. Mahendra saya judheg, pikire nglambrang. Katon gegambaran-gegambaran endah yen saumpama dheweke dhuwe dhuwit . Ah, penake, senenge. Mahendra kaget nalika Darson nyablek pundhak karo celathu. ”Wis dipikir-pikir sik. Aku dak cabut sik. Yo Pri, Son, Thik awake dhewe cabut sik.” Bocah papat banjur nggeblas. Bonceng – boncengan sepedha motor, pancen bocah ora genep. Montor dibandhangake, gek ora nganggo helm, suwarane knalpot mbrebegi kuping. Wancine wayah isya’, Mahendra isih melu sholat isya’ ing mesjid cedhak omahe. Masjid lawas jaman keraton. Ana sing ngarani masjid pathok nagari. Sanajan wis tuwa nanging bangunane isih pengkuh. Bubar sholat dheweke lungguh dheleg-dheleg ing emperan masjid. Lendhetan jagak bedhug. Pikire isih bingung. Pepenginane sekolah lan omonge Darson perang rame. Genti-genten nguwasani angen-angene. ”Ana apa Dhik kok sajak abot pikiranmu?” Sasana njejeri lungguhe Mahendra. Mahendra ngingset lungguhe karo nyauri, ”Lagi rada bingung Mas.” Karo pawongan siji iki Mahendra ora wani ndhelikake rasane. Sasana Warastra ngono asmane jangkep. Gelare mburi Sarjana Pendidikan. Piyayine durung tuwa watara lagi telung puluhan wolu. Nanging sorot paningale mratandhan yen dadi wong sing mateng. Tangga teparone ngertine Mas Sasana ya mung guru ing sawijining SMP ing pereng gunung. Kegiyatan liyane ora akeh wong kang ngerti. Dheweke ora tau ngrembug bab kegiyatane. Sing diomongke ya kaya anut ombyake omongane wong-wong liyane, cekake dheweke ora tau mbukaki rembug nanging mung ngegongi, tur pas karo sing dikarepke, dadi akeh kang rumangsa seneng marang Mas Sasana. Mahendra dhewe ya ngono. ”Lho, malah ngalamun Dhik, wong sekolah kuwii pancen abot.” Mahendra njenggelek. Rada gumun karo celathu. ”Panjenengan kok priksa Mas?” Sasana mesem, ”Kira-kira kok Dhik. Aku mbiyen ya kaya kowe. Nuwun sewu ya. Aku mung anake blandhong kayu, yen kahanan ekonomi ya ora beda karo wong tuwamu saiki.” ”Lajeng panjenengan kok saged sarjana ngantos samenika dados guru Mas, cariyosipun kados pundi?” ”Critane dawa Dhik, ning cekake ngene, muga-muga bisa dadi tetimbangan pamikirmu. Sepisan ngene Dhik. Awake dhewe kudu yakin yen awake mbudidaya tenanan mesthi ana dalan. Wong Jawa biyen ngendika sapa teteken tekun mesthi bakal katekan. Kaping lorone Dhik. Sing kagungan rejeki iku Gusti Allah, yen awake dhewe nyuwun mesthi bakal diparingi. Ping telune kowe kuwi jejering anak, mula wajibe bekti marang wong tuwa, bisa mikul dhuwur mendhem jero. Wujude bektimu marang wong tuwa yaiku kowe sinau tenanan, sekolah tenanan saduwur-duwure aja nganti mandheg. Aja wedi bab ragad lan liya-liyane. Mengko mesthi ana dalane. Wis Dhik ngono cekake, nuwun sewu aku bali dhisik. Dipikir tenanan!” Sasana banjur menyat ninggalke Mahendra. Mahendra gumun kok yen miturut ngendikane Mas Sasana katone ngadhepi urip kok gampang banget, Mahendra banjur melu manyat, pikire rada entheng nanging atine isih kepengin krungu crita lelakone Mas Sasana. Bengi saya peteng, mesjide sepi. Carilah unsur intrinsik dan buktinya


a. tema : sekolah
b. Tokoh dan Penokohan : darson, teman2 darson, mahendra, Maharani,jupri, mas sasana
c.c. Alur (Plot) : alur maju
d. Latar = dijalan
e.amanat :  Kita harus percaya bahwa kita berusaha untuk diingat selalu ada jalan

8. 1. warastra yaiku... a. keris, pusaka b. pedang c. jemparing, panah d. tombak 2. SOLO, 2 JUNI 2017. Ing peranganing layang diarani... a. wasana basa b. surasa basa c. titimangsa d. peprenah


no1 : c
no 2: a
maaf kalau salah jawaban ku

9. a.Yudhistira iku drajating klebu manungsasetengah déwa yaiku diarani .....Warastrab. WasuC.Kaladeted. Kuntawijayadanu​


Jawaban:

d. kuntawijayadanu

penjelasan :

*maaf jika salah, smoga membantu


10. Ana apa dhik kok sajak abot penggalih panjenengan?" sasana njejeri lungguhe mahendra. mahendra ngingset lungguhe karo nyauri , "lagi rada bingung mas". karo pawongan siji iki mahendra ora wani ndhelikake rasane. sasana warastra ngono asmane jangkep. gelare mburi sarjana pendidikan. priyayi tuwa watara lagi telung puluhan wolu. nanging sorot paningale mratandhani yen dadi wong sing mateng. tangga teparone ngertine mas sasana ya mung guru ing sawijining smp lereng gunung. kegiyatan liyane ora akeh wong kang ngerti. dheweke ora tau ngrembug bab kegiyatane. sing diomongke ya kaya anut ombyake omongane wong-wong liyane, cekake dheweke ora tau mbukani rembug nanging mung ngegongi, tur pas karo sing dikarepake, dadi akeh kang rumangsa seneng marang mas sasana. mahendra dhewe ya ngono. 9. kepriye sikepe mahendra yen karo sasana?


Jawaban:

Ada apa denganmu?” Sasana duduk bersama Mahendra. Mahendra duduk dan berkata, “Aku sedikit bingung.” Dengan orang yang satu ini, Mahendra tidak berani menyembunyikan perasaannya. Usianya sekitar tiga puluh delapan tahun. tapi sorot matanya menunjukkan bahwa dia adalah pria dewasa.Menurut rumor orang lain, dia tidak pernah membuka percakapan tetapi hanya mengangguk, dan sesuai dengan keinginannya, banyak orang yang merasa senang dengan mas sasana.mahendra sendiri seperti itu.


11. Pilih salah satu... Sajatosipun awrat manahipun Dewi Utari Tembung liya kang nunggal teges karo tembung manah, yaiku...... A. Agni, dahana B. Wardaya,penggalih C. Kesma, siti C. Jemparing, warastra "Terimah kasih"


kaya y c dah maaf klo salah

12. 27. Astra, bana, jemparing, naraca, sara, lan warastra minangka dasanamane.... *A. panah B. KaliC. Rembulan D. jaran28. Ing wengi iki aku ora kuwawa nyawang abyoring lintang. Dasanamane tembung lintang yaiku.... *A. akasa, antariksa, tawangB. kartika, sasa, trangganaC. candra, sasangka, sasiD. surya, bagaskara, arka29. Unen-unen nganggo paugeran kang gumathok diarani.... *A. bebasanB. parikanC. paribasanD. saloka30. Ana ing pange wit jambu ana manuk loro kang lagi padha leren. Sing rada gedhe arane Kuprit lan sing rada cilik arane Cemprit. Karo leren kekarone rembugan bab wit jambu sing wohe akeh sing dipangan uler. Cuplikan cariyos menika kalebet ... *A. LegendaB. SageC. MitosD. Fabel​


Jawaban:

27.A. Panah

28.B

29.B.Parikan

30.A.Legenda

Penjelasan:

semoga membantu :)#MARHABAN YAA RAMADHAN

13. Dasanamane tembung warastra yaiku a.sehat b.sastra c.gendhewa d.panahTOLONG DI JAWAB YANG BENAR AKU KASIH BINTANG LIMA​


Jawaban:

d.panah

Penjelasan:

maaf kalo salah


Video Terkait